Jeugdzorg 2014 - 2015 − Het geven van voorlichting en advies aan betrokken justitiële instanties en het onderhouden en leggen van contacten met instellingen zoals de Raad van Kinderbescherming en Justitie. − Het gebruikelijk deelnemen aan werkoverleg. − Kennis van pedagogiek en ontwikkelingpsychologie. − Kennis van de landelijke protocollen en richtlijnen die voor de uitvoering van de maatregelen zijn vastgesteld. Profiel van de functie Kennis − Hbo werk- en denkniveau (Maatschappelijke Dienstverlening). − Kennis van en ontwikkelingen binnen de juridische wet- en regelgeving (jurisprudentie) en de sociale kaart. − Het administreren en registreren van gegevens betreffende de (uitvoering van de) werkzaamheden conform daartoe vastgestelde protocollen. Het bewaken en bijhouden van het dossier van de jeugdige conform de daartoe gestelde eisen en het bewaken van de naleving van de geldende termijnen. − Het rapporteren over en juridisch onderbouwen van de bevindingen van de resultaten en wijze van hulpverlening aan de Kinderrechter en/of de Raad van de Kinderbescherming. − Het evalueren van de hulpverlening aan de hand van de geformuleerde doelen, respectievelijk de redenen die aanleiding waren voor de maatregel. Het evalueren en herindiceren van de verleende hulp conform de Wet op de Jeugdhulpverlening. Het bespreken van de resultaten (van de herindicatie) met de jeugdige. − Sociale vaardigheden nodig om belangentegenstellingen te overbruggen, te kunnen omgaan met weerstanden, extreme agressie en grensoverschrijdend gedrag. − Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid voor het vastleggen van bevindingen in rapportages t.b.v. onder andere de kinderrechter. Specifieke functiekenmerken − Communicatieve en onderhandelingsvaardigheden, voor het creëren van een draagvlak voor beslissingen in conflictsituaties. 156 van 345 Pagina 219

Pagina 221

Interactieve web relatiemagazine, deze maandblad of uitgave is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaal bladerbaar uitgeven van e-onderwijs magazines.

CAO jeugdzorg 2014 - 2015 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication