Jeugdzorg 2014 - 2015 − Het signaleren van hiaten in het hulpverleningsaanbod dat door de organisatie aangeboden wordt en het formuleren van verbetervoorstellen daarin. − Het leveren van bijdragen aan de ontwikkeling van het hulpverleningsbeleid van de organisatie, c.q. onderdelen ervan. Het leveren van een bijdrage aan methodiekontwikkeling, innovatie, evaluatie en implementatie van nieuwe vastgestelde methodieken. − Het registreren van de handelingen rondom de eigen werkzaamheden, het leggen van verslag en het opstellen van rapportages. − Het gebruikelijk deelnemen aan werkoverleg. − Kennis van en bevoegdheden op het gebied van diagnostiek. − Kennis van de sociale kaart. − Kennis van voor de sector relevante methodieken. Profiel van de functie Kennis − Academisch werk- en denkniveau ((Ontwikkelings)Psychologie, (Ortho-) Pedagogiek). − Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid voor (het leiden van) behandelteambesprekingen, therapeutische contacten, cliëntrapportages en het leveren van bijdragen aan de ontwikkeling van het hulpverleningsbeleid. Specifieke functiekenmerken − Sociale vaardigheden, waaronder overtuigingskracht, zijn vereist voor het functioneel leiding geven aan behandelaars/uitvoerend medewerkers en het onderhouden van contacten met cliënten, plaatsers en verwijzers. − Oplettendheid, geduld en nauwgezet werken in gedragsobservaties en diagnostiek zijn vereist en benodigd voor het signaleren van hiaten in het hulpverleningsaanbod. 166 van 345 Pagina 229

Pagina 231

Interactieve digitale studiegids, deze folder of whitepaper is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het online bladerbaar publiceren van digi onderwijs magazines.

CAO jeugdzorg 2014 - 2015 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication