Jeugdzorg 2014 - 2015 41. MEDEWERKER P&O ADMINISTRATIE Algemene kenmerken voorziening/afdeling/functie De afdeling Personeel en Organisatie is faciliterend ten behoeve van de lijn (directie, managementteam en lijnmanagers). De afdeling Personeel en Organisatie voert taken uit op het gebied van personeel en organisatie; de uitvoering, inrichting en ontwikkeling van het personeelsbeleid alsmede opleiding- en organisatiebeleid. Bij de beschrijving van deze functie is verondersteld dat de verwerking van de personeelsmutaties door de Medewerker P&O Administratie geschiedt. In andere organisaties kan deze activiteit ook zijn belegd bij de Salarisadministrateur. Doel van de functie Het verzorgen van de administratieve ondersteuning van de afdeling Personeel en Organisatie. Organisatorische positie De Medewerker P&O Administratie ressorteert hiërarchisch onder het Hoofd Personeel en Organisatie. De Medewerker P&O Administratie geeft zelf geen leiding aan anderen. − Het verrichten van administratieve werkzaamheden ter ondersteuning van onder andere: • werving en selectieprocedures (bijvoorbeeld bevestigen, oproepen, uitnodigen); − Het gebruikelijk deelnemen aan werkoverleg. − Het verstrekken van informatie aan medewerkers over de arbeidsvoorwaardelijke en personele regelingen en voert deze, op aanwijzing van de leidinggevende, uit. − Het aannemen en administratief afhandelen van gegevens het dienstverband betreffende (bijvoorbeeld ziek- en herstelmeldingen, het registreren van verzuimgegevens en het informeren van de Arbodienst hierover). • beëindiging dienstverband (bijvoorbeeld op aanwijzing opstellen van getuigschriften, afmelding bij (sociale) verzekeringsinstanties). • de organisatie van introductiebijeenkomsten; • vorming- en opleidingsvragen (bijvoorbeeld aanmelden van cursisten, verwerken van declaraties); • aanstellingen (bijvoorbeeld regelen medische keuringen, uitwerken van arbeidsovereenkomsten, aanmelden bij (sociale) verzekeringsinstanties); − Het aanleveren van personeelsgegevens aan de salarisadministratie. − Het actueel en compleet houden van personeelsarchief en -dossiers. − Het verzamelen van personeelsgegevens in opdracht van de leidinggevende en deze in samenspraak met belanghebbenden bewerken tot hanteerbare managementinformatie. Hoofdactiviteiten − Het verwerken van personeelsmutaties in het personeelsadministratiesysteem. 231 van 345 Pagina 294

Pagina 296

Heeft u een onderzoeksrapport, digi magazine of digi-presentaties? Gebruik Online Touch: onderwijs catalogus naar een digitale publicatie converteren.

CAO jeugdzorg 2014 - 2015 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication