Jeugdzorg 2014 - 2015 47. ADMINISTRATIEF MEDEWERKER A Algemene kenmerken voorziening/afdeling/functie De Administratief Medewerker A verricht werkzaamheden ten behoeve van de debiteuren-, crediteuren- en subadministraties. De Debiteurenadministratie houdt zich bezig met het opstellen en versturen van facturen, het bewaken van contracten en het bewaken van het debiteurenbestand. De Administatief Medewerker voert telefonische gesprekken met debiteuren die betalingsachterstand hebben (over het algemeen met collega’s van de financiële administratie bij bedrijven); soms om nadere informatie in te winnen, soms om hen aan te geven dat er een openstaande post is. Tevens staat de Administratief Medewerker debiteuren te woord die zelf bellen. Wanneer het gaat om meer dubieuze debiteuren of wanneer er ‘gemaand’ moet gaan worden, worden de gesprekken gevoerd door het Hoofd van de Financiële Administratie. Voor de crediteuren- en subadministraties geldt dat intern informatie moet worden ingewonnen bij onduidelijke facturen, boekingen, et cetera. Doel van de functie Het verrichten van financieel-administratieve werkzaamheden ten behoeve van de debiteuren-, crediteuren- en sub-administratie(s). Organisatorische positie De Administratief Medewerker A ressorteert hiërarchisch onder de leidinggevende van de afdeling, waarbinnen de functie is gepositioneerd. De Administratief Medewerker A geeft zelf geen leiding aan anderen. Hoofdactiviteiten − Het invoeren van nieuwe of gewijzigde gegevens in het geautomatiseerde debiteurensysteem. Het controleren van de in het geautomatiseerde debiteurensysteem ingebrachte gegevens. − Het signaleren en registreren van afwijkingen tussen controletotalen en totalen van de facturering en het aangeven van de oorzaken. − Het controleren van ontvangen creditfacturen, reisdeclaraties en overige betalingsopdrachten op rekenkundige juistheid, kostensoort, kostenplaats en het, indien nodig, corrigeren van deze facturen. − Het telefonische beantwoorden van vragen van debiteuren. − Het verwerken van gegevens uit de debiteurenadministratie in het grootboek, het verwerken van de ontvangen betalingen en het boeken van correctieposten. − Het, bij onduidelijkheden, onvolkomenheden en nog niet betaalde facturen, leggen van contact met de betrokken personen of organisaties. Verdere afhandeling wordt na overdracht uitgevoerd door het Hoofd Financiële Administratie. − Het factureren en het versturen van aanmaningen conform de aanmaningsprocedures. 243 van 345 Pagina 306

Pagina 308

Interactieve digitale rapport, deze weekblad of onderwijsmagazine is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het online bladerbaar uitgeven van online reisgidsen.

CAO jeugdzorg 2014 - 2015 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication