Jeugdzorg 2014 - 2015 ONDERSTEUNEND 51. MEDEWERKER HELPDESK Algemene kenmerken voorziening/afdeling/functie De Medewerker Helpdesk maakt onderdeel uit van de afdeling Automatisering die faciliterend is ten behoeve van de lijn (directie, managementteam en lijnmanagers) en andere medewerkers in de organisatie. De afdeling Automatisering voert taken uit op het gebied van de technische ondersteuning van het informatievoorzieningbeleid. Doel van de functie Het adviseren en ondersteunen van gebruikers bij het gebruik van PC’s en de applicaties, zodanig dat het ongestoord gebruik van PC’s en applicaties zoveel mogelijk is gewaarborgd. Organisatorische positie De Medewerker Helpdesk ressorteert hiërarchisch onder het Hoofd Automatisering. De Medewerker Helpdesk geeft zelf geen direct leiding aan anderen. − Het eventueel doorverwijzen naar de medewerkers van de afdeling Automatisering of het raadplegen van de helpdesk/storingsdienst van de leverancier. − Het oplossen van storingen en problemen die door de eindgebruiker worden geconstateerd. Hoofdactiviteiten − Het fungeren als aanspreekpunt voor alle vragen, problemen en verzoeken van de eindgebruikers ten aanzien van de toepassing, het functioneren en het gebruik van hard- en software (eerstelijns ondersteuning). − Het doen van voorstellen voor de aanschaf van standaard softwarepakketten en /of ‘upgrades’. − Het signaleren en rapporteren van informatie- en informatiseringbehoeften van (eind)gebruikers aan de leidinggevende. − Het controleren van de naleving van procedures voor beveiliging, autorisatie en gebruik. − Het gebruikelijk deelnemen aan werkoverleg. Profiel van de functie Kennis 251 van 345 − Het (eventueel in overleg met de Applicatiebeheerder) samenstellen van gebruikershandleidingen over de gebruikte pakketten voor eindgebruikers. − Het samenstellen en geven van cursussen/voorlichting over automatiseringstoepassingen, PC-gebruik, standaard officepakketten en organisatiespecifieke applicaties. − Het instrueren van de eindgebruikers bij het gebruik van standaard software en (eventueel in overleg met de Applicatiebeheerder) van organisatiespecifieke applicaties. − Het begeleiden van de opstart van nieuwe softwarepakketten/‘upgrades’ bij eindgebruikers. Pagina 314

Pagina 316

Interactieve digi-folder, deze presentatie of mailing is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaal publiceren van digi vakbladen.

CAO jeugdzorg 2014 - 2015 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication