Jeugdzorg 2014 - 2015 63. MEDEWERKER rapportAGE Algemene kenmerken voorziening/afdeling/functie De functie van Medewerker rapportage komt voor binnen organisatie met een formele rapportageplicht aan externe instanties. Aan de vormgeving en inhoud van de rapportages worden eisen gesteld. De Medewerker rapportage heeft als taak de uniformiteit en eenduidigheid te bevorderen en ervoor zorg te dragen dat de rapportages conform de daartoe gestelde (in- en externe) eisen worden opgesteld en gedistribueerd. Doel van de functie Het samenstellen en redigeren van rapportages met betrekking tot jeugdigen op een zodanige wijze dat belanghebbenden tijdig en eenduidig zijn geïnformeerd. Organisatorische positie De Medewerker rapportage ressorteert hiërarchisch onder de leidinggevende van de afdeling, waarbinnen de functie is gepositioneerd. De Medewerker rapportage geeft zelf geen leiding aan anderen. – Het, volgens de in- en externe richtlijnen, samenstellen van de verslagen en rapportages. – Het redigeren en (niet-inhoudelijk) corrigeren van de verslagen en rapportages. – Het, over de inhoud, afstemmen met de voor de verslaglegging en rapportage verantwoordelijk functionaris. – Het geven van aanwijzingen aan medewerkers over de wijze waarop gegevens moeten worden geregistreerd dan wel moeten worden aangeleverd ten behoeve van de verslaglegging en rapportages. – Het vermenigvuldigen en verspreiden van de verslagen en rapportages aan in- en externe belanghebbenden. – Het verrichten van uit de werkzaamheden voortvloeiende administratieve werkzaamheden (correspondentie, archivering). – Het gebruikelijk deelnemen aan werkoverleg. – Kennis van de relevante regelgeving binnen de Jeugdzorg. – Kennis van het bij het werkgebied behorende begrippenkader. – Kennis van geautomatiseerde gegevensverwerking (tekstverwerking) en bestandsbeheer. Profiel van de functie Kennis – Mbo werk- en denkniveau (Administratief, Secretarieel). – Kennis van en inzicht in de in- en externe procedures en richtlijnen samenhangend met de rapportageverplichtingen. Specifieke functiekenmerken 273 van 345 – Het, in voorkomende gevallen, voorbereiden en organiseren van besprekingen en overlegsituaties (accommoderen, convoceren en notuleren). Hoofdactiviteiten – Het in- en extern (school, medische dienst, pedagogische staf, afdelingen) verzamelen van informatie ten behoeve van de pedagogische verslaglegging en rapportage met betrekking tot jeugdigen. Pagina 336

Pagina 338

Voor edities, online gebruiksaanwijzingen en onderwijs magazines zie het Online Touch CMS beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een webshop in uw drukwerk.

CAO jeugdzorg 2014 - 2015 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication