Jeugdzorg 2014 - 2015 71. LEIDINGGEVENDE STAF/ONDERSTEUNING B Algemene kenmerken voorziening/afdeling/functie De functie Leidinggevende Staf/Ondersteuning B kenmerkt zich door het geven van leiding en begeleiding aan een kleine tot middelgrote staf/ondersteunende afdeling (P&O, FA, ICT, Facilitair) met een operationeel/tactisch karakter. Deze afdeling is faciliterend ten behoeve van de lijn (directie, managementteam en lijnmanagers) en andere medewerkers in de organisatie. Doel van de functie Het adviseren over de ontwikkeling en realisatie van beleid op het vakgebied en het geven van leiding en sturing aan de medewerkers van een kleine tot middelgrote staf/ondersteunende afdeling. Organisatorische positie De Leidinggevende Staf/Ondersteuning B ressorteert hiërarchisch onder de directie van de organisatie. De Leidinggevende Staf/Ondersteuning B geeft hiërarchisch leiding aan de medewerkers van een kleine tot middelgrote staf/ondersteunende afdeling. Hoofdactiviteiten − Het geven van leiding aan een staf/ondersteunende afdeling, in algemene zin op het gebied van personele, organisatorische en budgettaire aangelegenheden, binnen de daartoe gestelde beleidskaders en geldende richtlijnen (Arbo, kwaliteit). − Het bevorderen van de samenhang met en tussen de verschillende werkprocessen binnen de afdeling, ter verhoging van de efficiency en ter verbetering van de kwaliteit en het bewaken en afstemmen hiervan. − Het (over het algemeen als voorzitter) deelnemen aan het afdelingsoverleg. − Het onderhouden van in- en externe contacten betreffende de werkuitvoering binnen de afdeling. − Het implementeren van vastgesteld beleid binnen de organisatie. Het ontwikkelen, realiseren en implementeren van instrumenten/procedures ter ondersteuning van de uitvoering van dit beleid. Profiel van de functie Kennis − Afgeronde Hbo-opleiding26. − Kennis van het betreffende vakgebied. − Kennis van de organisatie en organisatiekundige principes. − Kennis van managementtechnieken. 26 Het betreft een opleidingsindicatie. 289 van 345 − Het adviseren van de directie over, c.q. het, in overleg met de directie ontwikkelen van het beleid op het vakgebied. Het afstemmen van het beleid op de overige beleidsdisciplines en het vertalen van maatschappelijke ontwikkelingen naar concrete beleidsvoorstellen. − Het verrichten van activiteiten in het kader van personeelsbeheer van de afdeling (werving en selectie, functioneringsgesprekken en beoordeling, ontwikkeling en opleiding). Pagina 352

Pagina 354

Heeft u een reclamefolder, i paper of internet club bladen? Gebruik Online Touch: studiegids online publiceren.

CAO jeugdzorg 2014 - 2015 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication