Jeugdzorg 2014 - 2015 − Het bevorderen van de deskundigheid van interne medewerkers door het bespreken van casuïstiek en het geven van vakinhoudelijke ondersteuning en training. − Het registreren van de handelingen rondom de eigen werkzaamheden, het leggen van verslag en het opstellen van rapportages. − Het gebruikelijk deelnemen aan werkoverleg. − Het signaleren van hiaten in het hulpverleningsaanbod dat door de organisatie aangeboden wordt en het formuleren van verbetervoorstellen daarin. − Kennis van en bevoegdheden op het gebied van diagnostiek. − Kennis van de sociale kaart. − Kennis van voor de sector relevante methodieken. Profiel van de functie Kennis − Academisch werk- en denkniveau ((Ontwikkelings)Psychologie, (Ortho-) Pedagogiek). − Het leveren van bijdragen aan de beleidsontwikkeling van het hulpverleningsbeleid van de organisatie, c.q. onderdelen ervan en aan methodiekontwikkeling, innovatie en evaluatie. − Oplettendheid, geduld en nauwgezet werken in gedragsobservaties en diagnostiek zijn vereist. − Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid voor (het leiden van) behandelteambesprekingen, therapeutische contacten en cliëntrapportages. Specifieke functiekenmerken − Sociale vaardigheden zijn vereist voor het onderhouden van contacten met jeugdigen en in het kader daarvan vermogen tot overtuigen, controleren en corrigeren, motiverend en stimulerend optreden ten behoeve van de te bereiken gedragsverandering. 168 van 345 Pagina 231

Pagina 233

Heeft u een clubmagazine, blue berry of digi-cursussen? Gebruik Online Touch: onderwijs catalogus online bladerbaar op uw website plaatsen.

CAO jeugdzorg 2014 - 2015 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication