Jeugdzorg 2014 - 2015 − Kennis van groepsdynamische processen. − Het kunnen vertalen van de problematiek van de jeugdige naar op de situatie van de jeugdige afgestemde therapie. − Kennis van de richtlijnen ten aanzien van veiligheid, Arbo en milieu. − Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden bij het overleggen met en rapporteren aan collega-behandelaars, jeugdigen en/of ouders/verzorgers. − Creativiteit en improvisatievermogen bij het ontwikkelen van (een nieuwe combinatie van) therapeutische vormen en methodieken. − Bewegingsvaardigheid is nodig voor handvaardigheidtechnieken en het hanteren van diverse therapeutische materialen (o.a. muziekinstrumenten). − Non-verbale communicatieve vaardigheden om uitdrukking te kunnen geven aan gevoelens en gedachten door middel van eigen lichaamshouding en gezichtsuitdrukking in therapieën. Bezwarende werkomstandigheden − Afhankelijk van de gekozen therapievorm kunnen bezwarende werkomstandigheden deel uitmaken van de functie. Hiermee moet op verantwoorde wijze kunnen worden omgegaan. Specifieke functiekenmerken − Sociale vaardigheden, zoals tact, invoelend vermogen, motiveren en stimuleren en overredingskracht zijn nodig bij het aangaan van een constructieve therapeutische situatie met de jeugdige. Profiel van de functie Kennis − Hbo werk- en denkniveau. − Kennis van de verschillende therapievormen, de daartoe te gebruiken methodieken, vormen, materialen en gereedschappen. 183 van 345 Pagina 246

Pagina 248

Heeft u een onderzoeksrapport, i paper of digitale whitepapers? Gebruik Online Touch: cursus naar een online publicatie omzetten.

CAO jeugdzorg 2014 - 2015 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication