Jeugdzorg 2014 - 2015 28. LEIDINGGEVENDE D Algemene kenmerken voorziening/functie/afdeling De functie van Leidinggevende D kenmerkt zich door het geven van leiding en begeleiding aan één of twee teams binnen het primaire proces, waarbinnen een beperkte verscheidenheid aan activiteiten wordt uitgevoerd. Doel van de functie Het realiseren van en geven van leiding en sturing aan de (uitvoering van) de behandelplannen/het werkplan. Organisatorische positie De Leidinggevende D ressorteert hiërarchisch onder een Leidinggevende C of B. De Leidinggevende D geeft operationeel leiding aan de uitvoerende medewerkers werkzaam binnen één of twee teams (5 tot 15 personen, kleine afdeling). − Het verrichten van activiteiten en/of adviseren over activiteiten in het kader van personeelsbeheer, eventueel in overleg met de naasthogere leidinggevende (werving en selectie, functioneringsgesprekken en beoordeling, ontwikkeling en opleiding). − Het plannen en organiseren van de werkzaamheden binnen een team/de teams. − Het bewaken van de uitvoering van het hulpverleningsplan en/of werkplan conform de daartoe vastgestelde beleidslijnen. − Het signaleren van en rapporteren over knelpunten binnen de uitvoering. − Het in overleg betrokkenen doen vaststellen, aanpassen en toetsen van behandel- en/of werkplannen, voornamelijk vanuit organisatorische invalshoek. − Het scheppen van de randvoorwaarden voor de werkuitvoering (beheren budget, beheren middelen). − Het onderhouden van interne en externe contacten ter bevordering van de werkuitvoering binnen de teams. Profiel van de functie Kennis − Hbo werk- en denkniveau. − Kennis van en inzicht in de processen van de hulpverlening. − Kennis van en inzicht in groepsdynamische processen. − Kennis van managementtechnieken. Specifieke functiekenmerken 204 van 345 − Het (over het algemeen als voorzitter) deelnemen aan het teamoverleg; het deelnemen aan het teamoverstijgend overleg en het vanuit de specifieke deskundigheid leveren van een bijdrage aan dit overleg. − Het, in voorkomende gevallen, verrichten van uitvoerende werkzaamheden. Hoofdactiviteiten − Het geven van (bege)leiding aan één of twee teams van uitvoerende medewerkers in het primaire proces, op het gebied van personele, organisatorische en budgettaire aangelegenheden, binnen daartoe gestelde kaders en geldende richtlijnen (Arbo, kwaliteit). Pagina 267

Pagina 269

Interactieve internet magazine, deze flyer of lesmateriaal is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het van papier naar online converteren van digitale weekbladen.

CAO jeugdzorg 2014 - 2015 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication