Jeugdzorg 2014 - 2015 − Het gebruikelijk deelnemen aan werkoverleg. − Het verrichten van administratieve werkzaamheden, waaronder het registeren van klachten, het opstellen van correspondentie, het leggen van verslag in rapportages. − Het organiseren van voorlichtingsbijeenkomsten over het klachtenrecht, cliëntenbeleid en de functie van Vertrouwenspersoon aan zowel cliënten als medewerkers van jeugdzorgorganisaties. Het op verzoek adviseren over klachten- en cliëntenbeleid. Profiel van de functie Kennis − Hbo werk- en denkniveau (bij voorkeur Sociaal Juridische Dienstverlening). − Kennis van wet- en regelgeving binnen de Jeugdzorg. − Bekend zijn met of kennis hebben van het terrein van de jeugdzorg. − Sociale vaardigheden, voornamelijk gericht op coaching van de jeugdige en/of ouders/verzorgers en voor het onderhandelen en bemiddelen bij geschillen. Specifieke functiekenmerken − Zelfstandige en autonome functie waarbij het van belang is om de positie af te kunnen bakenen. − Doorzettingsvermogen en geduld bij het zoeken naar oplossingen. − Integriteit voor het omgaan met vertrouwelijke informatie. − Communicatieve vaardigheden (gespreks- en communicatietechnieken) voor het voeren van gesprekken waarbij het van belang is de problematiek op de juiste wijze te kunnen analyseren. − Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden voor het formuleren van klachten en het opstellen van bezwaarschriften. 203 van 345 Pagina 266

Pagina 268

Voor uitgaves, online studiegidsen en publicaties zie het Online Touch beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een web winkel in uw boeken.

CAO jeugdzorg 2014 - 2015 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication