Jeugdzorg 2014 - 2015 − Het gebruikelijk deelnemen aan werkoverleg. − Het verrichten van administratieve werkzaamheden, waaronder het registeren van klachten, het opstellen van correspondentie, het leggen van verslag in rapportages. − Het organiseren van voorlichtingsbijeenkomsten over het klachtenrecht, cliëntenbeleid en de functie van Vertrouwenspersoon aan zowel cliënten als medewerkers van jeugdzorgorganisaties. Het op verzoek adviseren over klachten- en cliëntenbeleid. Profiel van de functie Kennis − Hbo werk- en denkniveau (bij voorkeur Sociaal Juridische Dienstverlening). − Kennis van wet- en regelgeving binnen de Jeugdzorg. − Bekend zijn met of kennis hebben van het terrein van de jeugdzorg. − Sociale vaardigheden, voornamelijk gericht op coaching van de jeugdige en/of ouders/verzorgers en voor het onderhandelen en bemiddelen bij geschillen. Specifieke functiekenmerken − Zelfstandige en autonome functie waarbij het van belang is om de positie af te kunnen bakenen. − Doorzettingsvermogen en geduld bij het zoeken naar oplossingen. − Integriteit voor het omgaan met vertrouwelijke informatie. − Communicatieve vaardigheden (gespreks- en communicatietechnieken) voor het voeren van gesprekken waarbij het van belang is de problematiek op de juiste wijze te kunnen analyseren. − Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden voor het formuleren van klachten en het opstellen van bezwaarschriften. 203 van 345 Pagina 266

Pagina 268

Heeft u een pdf, i-brochure of digitale PDF's? Gebruik Online Touch: catalogus online op uw website plaatsen.

CAO jeugdzorg 2014 - 2015 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication