Jeugdzorg 2014 - 2015 66. SECRETARIAATSMEDEWERKER A Algemene kenmerken voorziening/afdeling/functie De functie van Secretariaatsmedewerker A komt voor bij diverse organisaties. De functionaris biedt ondersteuning op secretarieel en organisatorisch gebied. De functie kenmerkt zich door dan wel coördinerende en organiserende activiteiten ten opzichte van andere functionarissen, dan wel door een specifieke inhoudelijke inbreng. Doel van de functie Het organiseren/coördineren dan wel het bieden van secretariële, administratieve en organisatorische ondersteuning aan leidinggevende(n)/directie. Organisatorische positie De Secretariaatsmedewerker A ressorteert hiërarchisch onder de leidinggevende van de afdeling waarbinnen de functie is gepositioneerd, dan wel onder de directie. De Secretariaatsmedewerker A geeft zelf geen leiding aan anderen. De Secretariaatsmedewerker A geeft in voorkomende gevallen functionele en operationele leiding aan anderen (Secretariaatsmedewerkers C en/of B, Telefonist/Receptionisten). − Het zelfstandig concipiëren en verwerken van correspondentie en andere bescheiden van inhoudelijke aard aan de hand van summiere aanwijzingen. − Het zo nodig toegankelijk maken van deze stukken door middel van een samenvatting. − Het voorbereiden van (beleids)notities door het ordenen, selecteren en be/verwerken van relevant materiaal. − Het organiseren en voeren van het secretariaat van bestuurs/directievergaderingen, alsmede secretariaten van commissies, overlegen werkgroepen. − Het bieden van administratieve en procedurele ondersteuning bij de uitvoering van besluiten; het, eventueel in samenwerking met anderen, voorbereiden en (doen) uitvoeren van besluiten en het verzorgen van de informatie hieromtrent. − Het notuleren van bijeenkomsten, het maken van verslagen en/of samenvattingen en het nemen van die acties die nodig zijn om de voortgang van de gemaakte afspraken te bewerkstelligen. − Het beoordelen van inkomende post/stukken op het belang van overleg of besluitvorming en het, waar mogelijk, afhandelen van deze post/stukken. − Het fungeren als eerste aanspreekpunt van leidinggevenden/directie ten behoeve van in- en externe relaties. − Het coördineren van de dagelijkse werkzaamheden, het bewaken van de voortgang en het controleren van de uitvoering en kwaliteit van de werkzaamheden. Hoofdactiviteiten − Het organiseren van de secretariële, administratieve en/of logistieke ondersteuning aan leidinggevenden/directie. 279 van 345 Pagina 342

Pagina 344

Heeft u een editie, online publisher of digitale onderwijs catalogussen? Gebruik Online Touch: uitgave digitaal op uw website plaatsen.

CAO jeugdzorg 2014 - 2015 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication