dan zorgen we ervoor dat ons aanbod zo goed mogelijk aansluit bij de vraag.’ ‘Elk jaar moet het JIT opnieuw financiering aanvragen’ Nieuwe producten ontwikkelen Natuurlijk staan de antennes van het JIT altijd uit in de samenleving. Didi Lopes: ‘We kijken goed naar de markt en ontwikkelen nieuwe producten als daar behoefte aan is. Zoals JIT BOKS, een samenwerking met een lokale boksvereniging. Dat is een conditietraining gecombineerd met cognitieve 20 Jeugdzorg vaardigheden en gedragstraining. Voor dat soort initiatieven proberen we dan zelf financiering te vinden door fondsen aan te schrijven en aan te kloppen bij de gemeente. Daar gaat wel veel tijd in zitten: soms heb je met drie verschillende afdelingen binnen de gemeente te maken. Maar dat is het wel waard.’ Goed werk leveren Profileren is een vast onderdeel van het werk geworden, dat merken ze alle drie. ‘Maar’, zegt Didi Lopes, ‘uiteindelijk begint het met het werk dat je doet. Dat moet goed zijn. Het zijn de teamleiders die bij de opdrachtgevers de financiering regelen, maar het zijn de werkers die het verdienen. Zij boeken de resultaten.’ En die mogen er zijn. Maar liefst 75 procent van de jongeren die het JIT preventief helpt, klopt uit eigen beweging aan. ‘We geven betrekkelijk weinig Pagina 19

Pagina 21

Voor gidsen, online cursussen en catalogussen zie het Online Touch content management system systeem. Met de mogelijkheid voor een webshop in uw folders.

Ruim Baan Jeugdzorg april 2015 Lees publicatie 10440Home


You need flash player to view this online publication