Praktijkbegeleider Binnen welke kaders ben ik werkzaam? (Context) De Praktijkbegeleider richt zich op de structurele, vakinhoudelijke begeleiding zich niet op de begeleiding van kinderen/ jongeren of diens ouders/ verzorgers Waarvoor ben ik aangenomen? (Doel) Het vakinhoudelijk ondersteunen en begeleiden van Jeugdzorgwerkers bij de uitvoering van de werkzaamheden, het mede vormgeven van het beleid en het coördineren van de uitvoering ervan plus het leveren van een bijdrage aan de werkontwikkeling en deskundigheidsbevordering. Wat moet ik bereiken? (Resultaten) Wat kan ik doen om de doelen te be 1 Jeugdzorgwerkers vakinhoudelijk ondersteunen en begeleiden Jeugdzorgwerkers vakinhoudelijk ondersteund en begeleid, zodanig dat hulpverleners optimaal de hulpverlening kunnen uitvoeren. 2 Jaarplan mede vormgeven en de uitvoering coördineren Jaarplan mede vormgegeven en de uitvoering gecoördineerd, zodanig dat doelstellingen zijn behaald. • Biedt begeleiding en ondersteunin uitvoering van hun taken. • Fungeert als eerste aanspreekpu • Geeft werkbegeleiding, individuee centraal staat. • Coacht op houding en attitude va van de medewerkers in het team. • Fungeert desgewenst als sparring en geeft ontwikkelingen door. • Vertaalt mede het organisatiebele ontwikkelingen en signalen vanuit • Levert, op basis van in- en extern vakgebied in de vorm van beleids 3 Een bijdrage leveren aan werkontwikkeling en deskundigheidsbevord Een bijdrage aan werkontwikkeling en deskundigheidsbevordering geleverd, zodanig dat de deskundigheid van hulpverleners in de organisatie continue is ontwikkeld. • Neemt deel aan overlegvormen e werkontwikkeling. • Signaleert en analyseert ontwikke overlegt hierover met betrokkenen • Signaleert en bespreekt afwijking • Formuleert, op basis van het vast hiervan en rapporteert periodiek o • Ontwikkelt en verbetert begeleidin • Geeft vorm aan ondersteuning in trainingsprogramma’s of cursusse Pagina 101

Pagina 103

Heeft u een sportblad, digibrochure of online kranten? Gebruik Online Touch: verenigingsblad online bladerbaar maken.

CAO jeugdzorg 2014 - 2015 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication